Regulamin
ROZDZIAŁ I – POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1 – Informacje podstawowe.
§2 – Definicje.
§3 – Powiadomienia.
ROZDZIAŁ II – ROZPOCZĘCIE WSPÓŁPRACY
§4 – Utworzenie konta w Serwisie.
RODZIAŁ III – ZAWIERANIE I REALIZACJA TRANSAKCJI
§5 – Rezerwacja.
§6 – Potwierdzenie rezerwacji.
§7 – Wirtualna karta podarunkowa.
§8 – Płatności.
RODZIAŁ IV – FUNKCJONALNOŚCI SERWISU
§9 – Polecenia i opinie.
§10 – Poczta.
§11 – Powiadomienia o usługach.
§12 – Wyszukiwarka.
§13 – Asystent.
§14 – Programy lojalnościowe.
§15 – Wizualizacja obiektu usługowego.
RODZIAŁ V – DANE OSOBOWE
§16 – Ochrona danych osobowych.
RODZIAŁ VI – ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WYMAGANIA TECHNICZNE
§17 – Reklamacje.
§18 – Odpowiedzialność i jej wyłączenia.
§19 – Wymagania techniczne świadczonej usługi.
§20 – Uprawnienia Administratora.
RODZIAŁ VII – POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§21 – Postanowienia końcowe.
§22 – Archiwum regulaminów.
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1 - Informacje podstawowe
- Właścicielem Serwisu jest Tomasz Staszewski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „2deal Tomasz Staszewski”, ul. Zdziarska 75F Lok. 1, 05-800 Pruszków, NIP 5222651752.
- Użytkownik zakładający konto w Serwisie zobowiązany jest zaakceptować postanowienia niniejszego regulaminu, przez co zawiera z Administratorem Serwisu umowę, której treść stanowi niniejszy regulamin.
- Niniejszy regulamin określa ogólne zasady związane z funkcjonowaniem Serwisu oraz szczegółowe postanowienia dotyczące Gości i Konsumentów. Postanowienia dotyczące Firm znajdują się w załączniku nr 1.
- Jeżeli którykolwiek punkt regulaminu przyznaje możliwość lub nakłada obowiązek kontaktu z Administratorem, można go uzyskać poprzez wszelkie środki kontaktu wskazane w dziale „Kontakt” – na stronie głównej, a także za pośrednictwem:
- Adresu e-mail: kontakt@mbooking.pl;
- Korespondencyjnie na adres: ul. Zdziarska 75F Lok. 1, 05-800 Pruszków;
- Numeru telefonu: 695522255.
- Integralną część niniejszego regulaminu stanowią jego załączniki:
- Przedmiotem działalności Serwisu jest świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwiania Użytkownikom zwierania transakcji, których przedmiotem są usługi świadczone przez Firmy oraz umożliwienie Firmom personalizacji podejścia do Konsumenta. Dla realizacji tego celu, Serwis udostępnia Użytkownikom szereg innowacyjnych funkcjonalności opisanych w niniejszym regulaminie.
§2 – Definicje
Poprzez określenia użyte w niniejszym regulaminie rozumie się:
- Serwis/Portal – strona internetowa, wraz ze wszystkimi podstronami i funkcjonalnościami, dostępna pod adresem www.m-booking.pl oraz www.mbooking.pl;
- Administrator - Tomasz Staszewski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „2deal Tomasz Staszewski”, ul. Zdziarska 75F Lok. 1, 05-800 Pruszków, wpisany do rejestru przedsiębiorców – Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonego przez Ministra właściwego do spraw Gospodarki, NIP 5222651752;
- Utworzenie Konta w Serwisie – procedura zakładania konta w Serwisie, opisana odpowiednio: dla Konsumentów w §4, a dla Firm w §2 załącznik nr 1;
- Konto – wydzielony zbiór zasobów portalu, utworzony i zarządzany przez Użytkownika, umożliwiający korzystanie z jego funkcji w zakresie opisanym w niniejszym regulaminie;
- Użytkownik – Konsument lub Firma, który ma Konto w Serwisie;
- Konsumenci – osoby fizyczne posiadające Konto, korzystające z Serwisu w celu niezwiązanym bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Asystent - moduł wirtualnego asystenta wspomagający Konsumentów w przeszukiwaniu bazy ofert i opinii, opisany w §13 oraz w Instrukcji;
- Firma - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zarówno jednoosobowo, jak i w formie spółki cywilnej, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zakończy procedurę Zakładania konta w Serwisie i utworzy Konto Firmowe;
- Konto Firmowe – Konto założone i prowadzone przez Firmę opisane w załączniku nr 1;
- Subkonto – konto utworzone w ramach Konta Firmowego dla poszczególnych pracowników Firmy;
- Oferta – zbiór wszystkich usług, punktów rezerwacji i innych elementów udostępnianych Konsumentom przez daną Firmę;
- Rezerwacja– zakup usługi w formie:
- Rezerwacji – rezerwacja daty i godziny świadczenia usługi;
- Abonamentu – rezerwacja daty rozpoczęcia i zakończenia oraz ilości świadczeń usługi;
- Rejestracji – rezerwacja daty i godziny usługi oraz nadanie numeracji w kolejce.
- Konto Konsumenta – wydzielony zbiór zasobów portalu, utworzony i zarządzany przez Konsumenta, za pośrednictwem, którego może on korzystać z usług portalu, a w szczególności przeglądać zasoby portalu, dokonywać rezerwacji i płatności za poszczególne usługi, brać udział w programach promocyjnych i lojalnościowych oraz polecać oferty innym użytkownikom;
- Gość – osoba przeglądająca zasoby portalu, nieposiadająca Konta w Serwisie;
- Klient – osoba fizyczna, która prowadziła, prowadzi lub zamierza prowadzić jakąkolwiek formę współpracy z Firmą, a jednocześnie jest Użytkownikiem Serwisu.
- Poczta – elektroniczny system wymiany informacji między Użytkownikami, działający wewnątrz Portalu;
- Zasoby Portalu – wszelkie informacje i treści znajdujące się na portalu, wprowadzone przez Użytkowników, Gości lub Administratora, udostępniany w zróżnicowanym zakresie Gościom, Firmom i Konsumentom;
- Utwór - każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. nr 24, poz. 83 z późn. zm.);
- Portret - „portret cech Konsumenta”, czyli ilości zebranych przez system informacji o cechach i preferencjach danego Konsumenta;
- Wizualizacja– obraz lokalu Firmy umożliwiający jego oglądanie w 3600 lub do 3600 na którym Firma umieszcza widgety (narzędzia) umożliwiające rezerwację i rejestrację usług;
- Instrukcja – instrukcja użytkowania Serwisu opisująca sposób korzystania z jego funkcjonalności i innych elementów, dostępna tutaj dla Konsumentów oraz tutaj dla Firm;
- Aplikacja mobilna/Aplikacja – program umożliwiający korzystanie z Serwisu, przeznaczony dla urządzeń z systemem android, dystrybułowany za pośrednictwem Usługi Market Google Inc., opisany w załączniku nr 4;
- Urządzenie – telefon, tablet, komputer lub inny z systemem android, na którym została zainstalowana Aplikacja mobilna.
§3 – Powiadomienia
- Wszelkie potwierdzenia i powiadamiania w ramach Serwisu mogą być przesyłane poprzez:
- Aplikację mobilną;
- Pocztę;
- Wiadomości e-mail;
- Wiadomości SMS – jeśli taką funkcjonalność wykupi Firma;
- Za pośrednictwem funkcjonalności Asystenta – jeżeli dany Konsument jest zalogowany w trakcie wysłania wiadomości lub powiadomienia.
- Postanowienia te obejmują w szczególności: powiadomienia o wszelkich zmianach statusu zamówienia usługi, rejestracji terminu, obowiązku potwierdzenia rezerwacji, a także o zmianach terminów.
ROZDZIAŁ II
ROZPOCZĘCIE WSPÓŁPRACY
§4 – Utworzenie konta w Serwisie
- Użytkownikami serwisu mogą być osoby fizyczne powyżej 18 roku życia. Osoby niespełniające w/w warunku mogą być użytkownikami Serwisu wyłącznie na warunkach określonych w ust. 2 i nast.
- Użytkownik, który ukończył 13, ale nie ukończył 18 lat lub jest częściowo ubezwłasnowolniony, dla skutecznego składania oświadczeń i zawierania umów w ramach rejestracji i użytkowania Serwisu, zobowiązany jest uzyskać zgodę na ich dokonanie od swojego opiekuna ustawowego lub kuratora.
- Gość może przystąpić do procesu Zakładania Konta w Serwisie poprzez kliknięcie przycisku „Rejestracja” widocznego na stronie głównej lub poprzez złożenie zamówienia na daną usługę oferowaną przez Firmę. Obligatoryjnym elementem rezerwacji lub rejestracji w kolejce w ramach oferty dowolnej Firmy jest założenie Konta w Serwisie.
- W trakcie procesu Zakładania w Serwisie Konta Konsumenta formularz zbiera dane:
- obowiązkowe – niezbędne do składania zamówień i rezerwacji w ramach Serwisu:
- imię i nazwisko;
- adres e-mail;
- numer telefonu komórkowego;
- hasło do Konta.
- nieobowiązkowe – wykorzystywane przez Asystenta:
- źródło informacji o Serwisie (wybór z listy);
- płeć;
- miejscowość zamieszkania;
- wiek;
- opis zainteresowań;
- opis sposobu spędzania czasu wolnego;
- interesujące Konsumenta kategorie ofertowe;
- opis czym Konsument jest aktualnie zainteresowany;
- obecne zajęcie;
- wykształcenie.
- Po wprowadzeniu w/w danych osoba zakładająca Konto zobowiązana jest do potwierdzenia zapoznania się i akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu, a także treści odpowiednich zgód dotyczących przetwarzania danych osobowych. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w zakresie przekraczającym dane niezbędne dla rejestracji w Serwisie i zawierania za jego pośrednictwem transakcji – np. w zakresie marketingu produktów i usług partnerów handlowych – jest zawsze fakultatywna. Do oceny tych oświadczeń składanych przez osobie niepełnoletnie oraz dysponującego ograniczoną zdolnością do czynności prawnych zastosowanie znajduje ust. 2.
- Jeden Konsument może mieć tylko jedno konto w Serwisie. Kryterium to jest weryfikowane automatycznie poprzez sprawdzanie adresów email podanych przy tworzeniu konta w Serwisie. Konsument zobowiązany jest powiadomić Serwis w razie utraty bądź podejrzenia utraty władzy nad Kontem, a w szczególności utraty haseł i włamania na Konto.
- Po wprowadzeniu w/w danych oraz akceptacji oświadczeń, o których mowa w ust. 5, Konsument chcący kontynuować proces rejestracji zobowiązany jest potwierdzić prawidłowość wszystkich powyższych danych i wyborów poprzez kliknięcie przycisku „Zarejestruj”. Spowoduje to przesłanie na adres e-mail wskazany w formularzu rejestracyjnym wiadomości z potiwerdzeniem aktywacji Konta.
- Logowanie do Konta następuje przy użyciu adresu e-mail i hasła.
- Logowanie oraz Założenie konta w serwisie może również nastąpić poprzez wtyczki portali społecznościowych: Facebook i Google+. Logowanie będzie możliwe po zaakceptowaniu przez Konsumenta przekazania danych z danego portalu społecznościowego. Jeżeli z portalu nie zostaną przekazane wszystkie wymagane dane, to Serwis będzie prosił o ich uzupełnienie.
- Aktywowane Konto umożliwia Konsumentowi po zalogowaniu, korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Serwisu przeznaczonych dla Konsumentów, a w szczególności do:
- przeglądania i modyfikowania swoich danych;
- zmiany hasła do Konta;
- przeglądania wszystkich dostępnych danych rezerwacji i rejestracji z możliwością filtrowania w szczególności po: nazwie Firmy, nazwie usługi, dacie, kwocie;
- podglądu stanu kolejki;
- podglądu Programów lojalnościowych, w których bierze udział, z możliwością sprawdzenia ich warunków;
- Wirtualnych Kart Podarunkowych;
- komunikacji z Firmami;
- otrzymywania przypomnień;
- umieszczania opinii na temat zrealizowanych rezerwacji/rejestracji (w tym zdjęć i filmów) z uwzględnieniem ograniczeń, co do: rozmiaru – max. 500 kB, formatów plików – jpg, gif, png, mp3, avi, flv.
- W razie utraty hasła, Konsument powinien przejść do zakładki „Odzyskaj hasło”, gdzie zostanie poproszony o podanie adresu e-mail powiązanego z Kontem. System zresetuje hasło i wyśle powiadomienie z hasłem tymczasowym. Po ponownym zalogowaniu będzie można ustawić nowe hasło.
- Założenie Konta w Serwisie oraz złożenie oświadczenia - w formie elektronicznej - o przyjęciu postanowień niniejszego Regulaminu stanowi zawarcie umowy z Administratorem na czas nieokreślony, której przedmiotem jest świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie. Jego wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu. Jest ono jednak ograniczone w czasie i przysługuje jedynie przez 14 dni (podstawa prawna: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz.U. z 2014 r. poz. 827). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. Oświadczenie może zostać złożone w każdy sposób umożliwiający identyfikację osoby składającej – w tym poprzez formularz kontaktowy na stronie Serwisu. Nie wpływa to w żadnym zakresie na prawo Konsumenta do usunięcia konta w każdym czasie.
RODZIAŁ III
ZAWIERANIE I REALIZACJA TRANSAKCJI
§5 - Rezerwacja
- Zarówno Konsument jak i Gość Serwisu mają możliwość wyszukiwania za pośrednictwem wyszukiwarki ofert Firm według wprowadzonych słów i kryteriów, których lista udostępniona jest przez wyszukiwarkę. Oferty, niezależnie od tego, czy są przeglądane w trybie tekstowym, czy w ramach Wizualizacji/Panoramy umożliwiają przeglądanie kalendarza dostępności – grafik rezerwacji, a także zapoznanie się z opisem usługi, jej warunkami, ewentualnym regulaminem, jeżeli takowy został przez Firmę wprowadzony.
- W zależności od rodzaju oferty Serwis umożliwia:
- Rezerwację usługi – rezerwacja daty i godziny usługi;
- Zakup abonamentu – rezerwacja usługi w formie abonamentu;
- Rejestrację w kolejce - nadanie numeracji w kolejce. Kolejka ustalana jest w oparciu o definiowany przez firmę czas trwania danej usługi. Na podstawie tych danych Konsument wybiera pasującą datę i godzinę usługi;
- Zapisanie na listę rezerwową – tryb, który umożliwi Konsumentowi zmianę na inny termin rezerwacji w momencie rezygnacji z usługi przez innego Konsumenta.
- Informowanie Konsumenta – w przypadku zaznaczenia odpowiedniej opcji - o możliwości zmiany terminu rezerwacji, zgodnie z kolejnością listy rezerwowej. Tryb umożliwi dokonanie automatycznej zmiany rezerwacji zgodnie z listą rezerwową pod warunkiem, że czas wykonania usługi jest taki sam.
- Konsument może za pośrednictwem swojego Konta dokonać czynności wskazanych w ust. 2 w odniesieniu do wybranej przez siebie usługi. W przypadku rezerwacji, określa on termin jej realizacji oraz formę zakupu usługi i sposób płatności. W przypadku abonamentu, określa on termin rozpoczęcia oraz formę zakupu usługi i sposób płatności. W przypadku rejestracji w kolejce, wybiera on usługę i jest informowany o swoim numerze w kolejce i terminie rozpoczęcia świadczenia. W przypadku zapisania na listę rezerwową natomiast, Konsument deklaruje chęć skorzystania z usługi w terminie zarezerwowanym przez innego Konsumenta. System poinformuje Konsumenta o zwolnieniu terminu, którym był zainteresowany.
- W trakcie dokonywania czynności wskazanych w ust. 2, Konsument może przekazać Firmie uwagi, co do swojego zamówienia. Może tego dokonać za pośrednictwem rubryki Twoje uwagi w ramach formularza rezerwacyjnego. Całość wprowadzonych w trakcie rezerwacji danych oraz warunki wybranej oferty Konsument akceptuje poprzez kliknięcie przycisku „Rezerwuj”.
- O skutecznym dokonaniu rezerwacji lub dokonania innego kroku wskazanego w ust. 2, Konsument zostanie powiadomiony na podany adres e-mail. Potwierdzenie generowane będzie również w formie pliku PDF, przesyłanego w załączniku do wiadomości e-mail. Użytkownik po otworzeniu załącznika będzie miał możliwość wydrukowania potwierdzenia i okazania go przy realizacji usługi. Serwis przewiduje możliwość przesłania potwierdzeń w innych formach wskazanych w §6 ust. 2.
- Rezygnacja z usługi bądź brak dokonania opłaty lub potwierdzenia rezerwacji w wyznaczonym terminie powoduje skreślenie dokonanej rezerwacji i automatyczne powiadomienie osoby oczekującej na dany termin.
- Serwis pozwala na konfigurację przypomnień o zarezerwowanych usługach lub takich, w stosunku, do których Konsument zarejestrował się na listę rezerwową. Edycja sposobu dostarczania powiadomień, spośród ogólnych możliwości ich dostarczania, wskazanych w §3, jest możliwa po zalogowaniu na swoje Konto. Domyślnie włączone będzie przypomnienie wskazane w §3 ust. 1 lit. b, c, d (pod warunkiem wykupienia funkcjonalności przez Firmę), e, które Konsument otrzyma w przeddzień terminu realizacji usługi.
- Konsument, który dokonuje czynności wskazanych w ust. 2 wyraża zgodę na przekazanie Firmie oferującej określone usługi swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji usługi oraz pozwalającym zweryfikować możliwość jej wykonania, a także ewentualną kwalifikację do programu rabatowego danej Firmy. Dane te to:
- Imię i nazwisko;
- Numer telefonu komórkowego;
- Adres e-mail.
- Rezerwacje w systemie mogą mieć następujące statusy:
- Niepotwierdzona;
- Oczekująca;
- W trakcie obsługi;
- Zrealizowana;
- Odwołana przez Konsumenta;
- Odwołana przez Firmę.
- Zmiana statusów w ramach obsługi danej rezerwacji jest odnotowywana przez system na podstawie informacji przekazanych od Firmy lub Konsumenta, o czym są oni wzajemnie informowani.
- Rezerwacje w Serwisie mogą mieć następujące statusy płatności:
- Nowa;
- Oczekująca;
- Rozpoczęta;
- Zapłacona;
- Anulowana;
- Odrzucona;
- Zwrócona.
- Obok każdej Rezerwacji dostępne będą jej dane określające:
- Rodzaj rezerwacji (zwykła czy wirtualna karta podarunkowa);
- Czy oferta została polecona przez innego Konsumenta;
- Data i godzina rezerwacji;
- Dane Konsumenta lub Konsumentów, jeśli to jest Wirtualna Karta Podarunkowa;
- Dane usługi, której dotyczy rezerwacja;
- Kwota za usługę, której dotyczy rezerwacja;
- Status płatności – Firma będzie mogła dowolnie zmienić status na inny, ale taką informację będzie widział również Konsument na swoim Koncie;
- Dodatkowe informacje.
- W przypadku, gdy osoba fizyczna lub Konsument dokonają Rezerwacji usługi Firmy poza Serwisem, informacja o tym fakcie może zostać wprowadzona do Serwisu przez Firmę. W takim wypadku:
- osoba fizyczna, której dane zostaną wprowadzone przez Firmę zostanie poinformowana o tym fakcie oraz o możliwości rejestracji konta w Serwisie. Utworzone w ten sposób konto, będzie od chwili założenia powiązane z rezerwacją dokonaną przez Firmę oraz z kontem Firmy. Dane wprowadzone przez Firmę zostaną automatycznie przeniesione do formularza rejestracyjnego.
- Konsument, którego konto zostanie przyporządkowane do danych zawartych w rezerwacji wprowadzanej przez Firmę, zostanie poinformowany o nowej rezerwacji oraz o próbie powiązania swojego konta z kontem Firmy. Powiązanie konta Konsumenta z kontem Firmy będzie skuteczne po dokonaniu przez niego akceptacji.
- Dokonanie rejestracji według procedury opisanej w lit. „a” lub akceptacji powiązania, o czym mowa w lit. „b”, jest równoznaczne z działaniami podjętymi przez Konsumenta – wskazanymi w ust. 2. Porównywanie danych na potrzeby realizacji niniejszego ustępu obejmuje Nazwisko, numer telefonu oraz adres email.
§6 – Potwierdzenie Rezerwacji
- Konsument, który skutecznie dokonał Rezerwacji otrzyma potwierdzenie tej czynności. Serwis umożliwia przesłanie pięciu zasadniczych rodzajów wspomnianego potwierdzenia. Dostępność poszczególnych opcji definiowana jest ustawieniami Konta Firmy, która oferuje daną usługę, a także ustawieniami Konta Konsumenta.
- Potwierdzenie, o którym mowa w ustępie poprzedzającym może zostać przesłane za pośrednictwem:
- Wiadomości e-mail z załączonym plikiem PDF i kodem QR - opisane w ust. 4;
- Wiadomości SMS - opisana w ust. 5;
- Aplikacji mobilnej - opisana w ust. 4;
- Aplikacji mobilnej z możliwością potwierdzenia przez NFC - opisana w ust. 6-8;
- Karty podarunkowej - opisana w §7.
- Każde potwierdzenie, niezależnie od formy przesłania, pozwala na sprawdzenie danych Rezerwacji, w skład których wchodzą m.in.:
- Numer Rezerwacji;
- Nazwa usługi;
- Nazwa i adres Firmy;
- Dane Konsumenta – Imię, Nazwisko;
- Status płatności.
- Po dokonaniu Rezerwacji system wyśle na adres e-mail Konsumenta wiadomość e-mail z załączonym plikiem PDF, w którym będzie kod QR i potwierdzenie Rezerwacji wraz z jej danymi. Kod QR będzie również dostępny po zalogowaniu do aplikacji mobilnej i wersji mobilnej Serwisu. W wiadomości e-mail będzie link do pobrania aplikacji mobilnej. Konsument następnie może wydrukować plik PDF z kodem QR lub zabrać telefon i udać się z nim po odbiór usługi. Firma odczyta dane Rezerwacji z dokumentu PDF lub zrobi zdjęcie kodowi QR swoim telefonem i dzięki swojej Aplikacji mobilnej, automatycznie odczyta dane Rezerwacji.
- Wysyłanie wiadomości SMS z potwierdzeniem Rezerwacji będzie uzależnione od ustawień Firmy, która będzie mogła wyłączać i włączać tą funkcjonalność. Jeżeli będzie ona dostępna, po dokonaniu i potwierdzeniu Rezerwacji, system wyśle wiadomość SMS z jej danymi.
- Potwierdzenie w formie wskazanej w ust. 2 lit. d jest możliwe jedynie w razie spełnienia łącznie niżej wymienionych warunków:
- Firma ma zainstalowaną aplikację mobilną na swoim urządzeniu wyposażonym w moduł NFC lub posiada odpowiednio skonfigurowany TAG, którego wymagania są określone w Instrukcji Serwisu,
- Konsument posiada urządzenie (np. telefon, tablet) wyposażone w moduł NFC i ma zainstalowaną aplikację mobilną na swoim urządzeniu. Urządzenie jest niezbędne do realizacji usługi potwierdzanej tą formą Rezerwacji.
- Przekazanie potwierdzenia Firmie może odbyć się w dwojaki sposób:
- Konsument przykłada telefon do TAGa, który w telefonie Konsumenta automatycznie uruchamia Aplikację mobilną. System w tle odczytuje numer Rezerwacji i automatycznie zmienia informację o statusie realizacji Rezerwacji na zrealizowaną. W przypadku, gdy Konsument posiada dwie oczekujące Rezerwacje w jednej Firmie, aplikacja mobilna zapyta Konsumenta, która z nich jest obecnie realizowana;
- Konsument uruchamia aplikację mobilną w swoim urządzeniu, wybiera opcję przekazania danej Rezerwacji przez NFC i przykłada swoje urządzenie do urządzenia Firmy. W urządzeniu Firmy pokazuje się dana Rezerwacja. Firma może na swoim urządzeniu zmienić status Rezerwacji i status płatności.
- Aplikacja mobilna będzie umożliwiała synchronizację danych zgromadzonych w pamięci telefonu z danymi przechowywanymi na serwerze, dzięki czemu Aplikacja będzie działać zarówno w trybie offline jak i online. W momencie weryfikacji Rezerwacji (w tym Karty podarunkowej) urządzenie osoby obdarowanej nie będzie potrzebować aktywnego połączenia z Internetem.
- Firma po otrzymaniu od Konsumenta danych Rezerwacji, wyszukuje ją na swoim Koncie w Serwisie i zmienia jej status na zrealizowany.
§7 – Wirtualna Karta Podarunkowa
- Specjalną formą potwierdzenia dokonania Rezerwacji usługi jest Wirtualna Karta Podarunkowa. Umożliwia ona wykonanie w/w czynności z przeznaczeniem dla osoby trzeciej. Przekazanie Karty podarunkowej odbywa się za pośrednictwem Portalu w formie zaproszenia lub prezentu. Usługa, której dotyczy Wirtualna Karta Podarunkowa, może być opłacona przez obdarowywującego Konsumenta. Sposób zapłaty za Wirtualną Kartę Podarunkową wybiera obdarowujący w trakcie rezerwacji usługi.
- Wirtualną Kartę Podarunkową Konsument może przekazać w takiej samej formie jak zwykłą Rezerwację, z uwzględnieniem funkcjonalności aktywowanych przez osobę obdarowaną i wybranych przez obdarowującego Konsumenta.
- Do tworzenia Wirtualnej Karty Podarunkowej służy kreator dostępny dla Konsumenta po dokonaniu Rezerwacji. Umożliwia on Konsumentowi wybór wyglądu karty w zależności od sposobu jej przekazania osobie obdarowanej. Konsument wykupujący Wirtualną Kartę Podarunkową może stworzyć dowolny multimedialny przekaz (tekst, obraz, dźwięk) z uwzględnieniem ograniczeń, co do: rozmiaru – max. 500 kB oraz formatów plików – jpg, gif, mp3, avi, flv. Przekaz multimedialny może być przekazany w wiadomości e-mail.
- Po zarezerwowaniu i wykupieniu usługi w formie Wirtualnej Karty Podarunkowej, obdarowana osoba otrzyma powiadomienie na skrzynkę mailową i/lub w SMS i/lub aplikacji mobilnej z informacją o możliwości realizacji usługi. Termin powiadomienia wybiera Konsument, który rezerwuje usługę, z zastrzeżeniem, że data ta nie może być późniejsza niż dzień jej realizacji.
- Powiadomienie e-mail, oprócz podstawowych informacji na temat podarunku, zawiera również wszystkie instrukcje określające jak zrealizować usługę z kodem QR i linkiem służącym do szybkiej instalacji aplikacji mobilnej, na którą zostaną przekazane dane potrzebne do zrealizowania usługi za pomocą m.in. modułu NFC opisanego w poprzednim paragrafie.
- Opłacona Rezerwacja będzie mogła być przekazana zarówno anonimowo, jak i z dostępem do wszystkich informacji łącznie z ceną usługi widniejącej na Wirtualnej Kartce Podarunkowej.
- Po dokonaniu poprawnego potwierdzenia realizacji Wirtualnej Karty Podarunkowej, system zmienia status karty na „zrealizowana”.
§8 – Płatności
- Konsument chcący opłacić zarezerwowaną w danej Firmie usługę, po wyborze terminu i poprawnym zalogowaniu na swoje konto będzie przekierowywany do systemu płatności, w którym będzie mógł wybrać jeden z dostępnych kanałów płatności, które zdefiniowała Firma. W zależności od jej wyboru, płatności można dokonywać:
- zwykłym przelewem bankowym;
- poprzez system płatności;
- osobiście podczas odbioru usługi;
- W przypadku zwykłego przelewu lub systemu płatności, Firma może wymagać albo zezwolić, na zapłatę jedynie części należności za daną usługę – tytułem zaliczki. Wartość zaliczki określa Firma.
- Serwis umożliwia korzystanie z płatności elektronicznych obsługiwanych przez system płatności:
- PayU należący do spółki PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającej numer NIP: 779-23-08-495, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 złotych w całości opłaconym, której regulamin jest dostępny tutaj.
- Tpay należący do spółki Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, 61-808 Poznań, przy ul. Św. Marcin 73/6, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, posiadającej numer NIP: 777-30-61-579, o kapitale zakładowym w wysokości 4.848.500 złotych w całości opłaconym, której regulamin jest dostępny tutaj.
- Przelewy24 należący do spółki DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, 60-327 Poznań, przy ul. Kanclerska 15, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000306513, posiadającej numer NIP: 781-173-38-52, o kapitale zakładowym w wysokości 1.697.000 złotych w całości opłaconym, której regulamin jest dostępny tutaj.
- W przypadku skonfigurowania przez Firmę płatności poprzez system płatności i wyboru tego sposobu przez Konsumenta, możliwe są następujące warianty zakończenia procedury płatności:
- Anulowanie procedury lub informacja o błędzie autoryzacji - system przeniesie Konsumenta na dedykowaną stronę internetową wyświetlając komunikat o błędzie;
- Poprawna autoryzacja i opłacenie usługi - system przekieruje Konsumenta na dedykowaną stronę internetową, wyświetlając okno z potwierdzeniem wykupienia usługi. Potwierdzenie będzie dostępne również z poziomu Konta zarejestrowanego Konsumenta. System automatycznie zmieni status usługi na odpowiedni. Dodatkowo, system prześle wszelkie niezbędne informacje z procedurą realizacji usługi na e-mail Konsumenta oraz powiadomi Firmę o wykupieniu nowej usługi.
- Konsument będzie mógł opłacić usługę w trakcie Rezerwacji lub w terminie późniejszym po zalogowaniu na swoje Konto.
§9 – Polecenia i opinie
- Konsument podczas przeglądania ofert - również przy pomocy Wizualizacji – może polecić daną usługę znajomemu. Przy czym, za znajomego uważa się każdy podmiot mogący zdaniem Konsumenta wykazać zainteresowanie polecaną usługą.
- W celu skorzystania z funkcjonalności polecenia danej Usługi, Konsument powinien kliknąć na interaktywny widget polecenia przypisany do danego punktu rezerwacji. Następnie Konsument będzie mógł zalogować się na swoje Konto lub utworzyć swoje Konto i wpisać adres e-mail znajomego, do którego zostanie wysłana wiadomość z informacją o polecanej ofercie. Następnie, należy wprowadzić kod z obrazka (CAPTCHA) i zaakceptować całość wprowadzonych danych. Wiadomość wysłana po w/w akceptacji będzie zawierała link, po wybraniu którego, otworzy się strona Serwisu z możliwością rezerwacji polecanej usługi.
- Informacja o dokonanym poleceniu usługi będzie widoczna na Koncie:
- Firmy, która zobaczy dane Konsumenta, który polecił ofertę oraz któremu oferta została polecona. Zakres danych jest tożsamy z rezerwacją usługi Firmy;
- Konsumenta, który polecił ofertę. Konsument będzie widział dane Konsumenta, któremu polecił ofertę, ale tylko te, które sam wprowadził oraz dane oferty, którą polecił;
- Konsumenta, któremu polecono ofertę. Konsument zobaczy dane oferty, którą zarezerwował po poleceniu oraz informacje, że jest to oferta polecona, a także imię nazwisko i adres e-mail Konsumenta, który polecił ofertę.
- Konsument, który skorzystał z danej usługi będzie mógł zamieścić w Serwisie opinię na jej temat. Możliwość zamieszczenia opinii pojawia się na Koncie konsumenta w monecie zmiany statusu Rezerwacji na „zrealizowana”. Opinie, oprócz tekstu mogą zawierać: zdjęcia i filmy (o rozmiarze określonym przez Administratora) w formatach plików wskazanych w §19.
§10 – Poczta
- Serwis będzie umożliwiał wzajemną komunikację pomiędzy Konsumentami i Firmami za pośrednictwem wewnętrznego systemu komunikacji – Poczty.
- W momencie przesłania wiadomości, System wysyła powiadomienie na skrzynkę pocztową z informacją o nowej wiadomości w ramach Poczty. Po zalogowaniu, Konsument lub Firma będzie miała dostęp do pełnej korespondencji. Powiadomienia można wyłączyć w ustawieniach Konta.
§11 – Powiadomienia o usługach
- Serwis umożliwia Konsumentom zdefiniowanie na swoim Koncie preferencji dotyczących zainteresowań lub aktualnie poszukiwanych ofert, co wiąże się z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji marketingowych w tak określonym zakresie.
- W momencie pojawienia się ofert spełniających wcześniej określone kryteria system automatycznie wyśle powiadomienie z informacją o możliwości rezerwacji lub wykupienia usługi poprzez środki komunikacji wskazane w §3 ust. 1 lit. b, c oraz e.
- Funkcjonalność będzie domyślnie aktywna w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji marketingowych w procesie rejestracji. Zgoda wyrażona jeden raz nie będzie musiała być już potwierdzana przy kolejnej aktywacji tej funkcjonalności.
§12 – Wyszukiwarka
- Serwis udostępnia Gościom oraz Użytkownikom autorską wyszukiwarkę, która umożliwia przeszukanie bazy ofert i opinii na podstawie wpisanej frazy kluczowej i lokalizacji.
- Wyszukiwarka działa w oparciu o analizę treści oraz parametrów ofert, w których wyszukiwane będą frazy kluczowe.
- Po wyszukaniu ofert na podstawie frazy kluczowej i lokalizacji, o czym mowa w ustępie poprzedzającym, Serwis wyświetli oferty spełniające podane kryteria ze wszystkich katalogów branżowych. Konsument może również wyselekcjonować interesujące go oferty wybierając konkretne branże.
- Serwis umożliwia porównanie wyszukanych przez Konsumenta ofert. Wyselekcjonowane przez Konsumenta oferty trafiają do schowka, w którym system automatycznie klasyfikuje je na podstawie oceny innych Konsumentów i dopasowuje oferty do indywidualnych cech danego Konsumenta. Oferty umieszczone przez Konsumenta w schowku mogą być tam również przechowywane celem śledzenia zmian, jakie w nich zachodzą.
- Porównanie poszczególnych kryteriów ocen będzie możliwe, jeśli porównywane oferty należeć będą do tej samej branży.
- Dla zalogowanych Konsumentów lista wyników wyszukiwania może być różna dla identycznego zapytania. Serwis przy określaniu listy wyników kieruje się bowiem, zgromadzonymi informacjami o zainteresowaniach i preferencjach Użytkownika – Portretem Użytkownika.
- Serwis umożliwia sortowanie wyników wyszukiwania poprzez zadane kryteria: oceny w ramach branży, oceny ogólnej, ceny za usługę, po odległości, po popularności, zgodnie z rankingiem systemowym. Zadane kryteria można ze sobą łączyć.
- Lista z wynikami wyszukiwania zawiera dodatkowo opcje sortowania według wyników według wybranych przez Konsumenta kryteriów.
- Wyszukiwarka umożliwia również wyszukiwanie ofert w oparciu o mapę, w ramach której lokalizacja staje się czynnikiem podstawowym. Polega ona na wyszukiwaniu ofert w danym obszarze, z możliwością określenia promienia od danej lokalizacji. Tak wybrane wyniki można zawęzić wybierając branże. Instrukcja obsługi map Google, z których korzysta Serwis, dostępna jest tutaj.
§13 – Asystent
- Serwis udostępnia Konsumentom innowacyjną funkcjonalność Asystenta, który jest wirtualnym pomocnikiem w poszukiwaniu ofert, planowaniu czasu i dokonywaniu zakupów za pośrednictwem Portalu.
- Wirtualny Asystent składa się z następujących modułów:
- Propozycje ofert – mechanizm informujący Konsumenta o nowych ofertach, które spełniają określone preferencje zdefiniowane w Portrecie oraz uwzględniają ranking ocen.
- Ranking – funkcja automatycznego tworzenia rankingu wybranych ofert, na podstawie oceny Systemu. Po wstępnej selekcji System automatycznie określi, które z wybranych ofert są lepiej oceniane pod względem rankingu.
- Promocje – mechanizm informujący Konsumenta o aktualnych promocjach i rabatach wśród ofert pasujących do Portretu. Moduł ten zacznie działać po wyrażeniu odpowiedniej zgody przez Konsumenta w ustawieniach Konta oraz po zdefiniowaniu cech w Portrecie.
- Powiadomienia – mechanizm informujący Konsumenta o nowej korespondencji, dodaniu nowych postów w śledzonych ofertach oraz informujący o zbliżającym się terminie realizacji usługi.
- Historia – mechanizm tworzący historię aktywności Konsumenta w Serwisie (ostatnio przeglądane oferty, wyszukiwane frazy). Na podstawie tych informacji Asystent aktualizuje preferencje w Portrecie.
§14 - Programy lojalnościowe
- Firmy mają możliwość udostępniania Konsumentom, w ramach korzystania z oferowanych przez siebie usług Programów lojalnościowych. Serwis pozwala na tworzenie dwóch zasadniczych rodzajów takich programów:
- Indywidualnych Programów lojalnościowych – obejmujących ofertę jednej Firmy.
- Grupowych Programów lojalnościowych – obejmujących ofertę dwóch lub większej ilości Firm, w których kryteria uprawniające do zniżek są sumowane.
- Udział w programie lojalnościowym, w zależności od decyzji Firmy, uprawnia Konsumenta do skorzystania z następujących rodzajów korzyści:
- Rabatu jednorazowego - stała, procentowa lub kwotowa wartość udzielanego jednorazowego rabatu bez względu na ilość oraz sumę opłaconych przez Konsumenta usług.
- Progów rabatowych [%] – przyznawany Konsumentowi rabat zwiększa się wraz z wartością lub ilością zrealizowanych ofert, tj. w miarę przekraczania kolejnych progów rabatowych.
- Zbierania punktów – moduł umożliwiający określenie reguł przydzielania punktów w zależności od aktywności Konsumenta. Aktywność (transakcja) Konsumenta w relacji z Firmą jest powiązana z otrzymaniem określonej liczby punktów. Konsument może wymienić zdobyte punkty na rabaty na kolejne usługi.
- Gratisów w rozliczeniu cyklicznym – Firma zobowiązuje się realizować określoną (kolejną) usługę na rzecz Konsumenta bezpłatnie (np. co 10-te strzyżenie gratis). Cykliczna forma gratisu stosowana wyłącznie dla tej usługi określonej przez Firmę.
- Rabatów za polecenia - w przypadku polecenia usługi przez Konsumenta innej osobie, będzie dostępna możliwość definiowania wysokości rabatów za polecenie usługi dla Konsumenta, do której został przypisany dany Program lojalnościowy. Rabaty będą się sumować w ramach danego programu lojalnościowego.
- Dane o uzyskanych rabatach i gratisach, a także parametrach warunkujących ich przyznanie będą automatycznie zapisywane na Koncie Konsumenta.
- Konsument wybiera podczas rezerwacji, z którego udostępnionego przez Firmę Programu lojalnościowego chce korzystać. Konsument również może zrezygnować z wykorzystania rabatu i zapłacić regularną cenę oferowaną przez Firmę. Jeżeli dany Konsument spełnia kryteria udziału w programie lojalnościowym, to profity wynikające z udziału zostaną mu automatycznie przyznane po zapłaceniu za daną usługę (status płatności: zapłacona całość).
- W razie zmiany warunków lub usunięcia programu lojalnościowego Konsument zostanie powiadomiony o tym fakcie w sposób określony w §3 ust. 1. Zmiany wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia wysłania w/w powiadomienia, chyba że krótszy termin ustalą uczestnicy programu. W tym czasie Konsument może korzystać z programu lojalnościowego na dotychczasowych zasadach, a w szczególności, wydatkować dotychczas zebrane punkty.
§15 – Wizualizacja obiektu usługowego.
- Konsumenci mogą za pośrednictwem Serwisu, bez wychodzenia z domów oglądać lokale usługowe Firm, o ile dana Firma utworzyła wcześniej, za pośrednictwem specjalnego narzędzia, Wizualizację swojego obiektu użytkowego.
- Jeżeli Firma, przy użyciu udostępnionych jej narzędzi utworzyła w ramach jednego lokalu kilka Wizualizacji, Konsument ma możliwość przemieszczania się pomiędzy nimi – wykonywania wirtualnego spaceru.
- Firma ma możliwość dodawania na każdą Wizualizację funkcjonalności umożliwiających powiązanie określonej jej części z profilem Firmy lub jej ofertą. Do każdego z nich mogą być przypisane następujące akcje:
- Kalendarz – po kliknięciu System przenosi Konsumenta do aktualnego kalendarza dostępności usługi;
- Polecenie – polecenie oferty innej osobie;
- Opinie – możliwość przeglądania opinii o danej ofercie;
- Nawigacja – przejście do kolejnej wizualizacji;
- Obraz – otworzenie obrazu w pełnym oknie.
- Sposób korzystania z funkcjonalności wirtualnego spaceru, o którym mowa w ust. 2, opisany jest w Instrukcji.
RODZIAŁ IV
DANE OSOBOWE
§16 – Ochrona danych osobowych.
- Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników Serwisu w zgodzie z normami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności z RODO zwanej dalej Ustawą.
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Użytkowników Serwisu w ramach oraz w związku z użytkowaniem Serwisu jest Administrator wskazany w §2 ust. 2 Regulaminu. Bazy danych osobowych Użytkowników zostały zgłoszone i zarejestrowane przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy.
- Administrator zachowuje wszelkie środki bezpieczeństwa w celu ochrony powierzonych mu danych.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu pośredniczenia w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy Użytkownikami: Firmami a Konsumentami, w zawiązku z tym, mogą być przekazywane pomiędzy użytkownikami Serwisu, jeśli obowiązek taki wynika z niniejszego Regulaminu.
- Użytkownicy mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Mogą z niego korzystać poprzez zalogowanie się na swoje Konto użytkownika lub poprzez kontakt z Administratorem. Dane są przekazywane dobrowolnie, jednakże nieprzekazanie danych wskazanych w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe, uniemożliwi założenie Konta w Serwisie.
- Firma jest administratorem danych przekazanych jej na potrzeby realizacji zobowiązań wobec Konsumenta wynikających z odrębnych umów oraz z zapisów niniejszego Regulaminu, w tym w szczególności w zakresie danych Klientów, które zostały wprowadzone przez nią do Serwisu. W odniesieniu do wymienionych danych, Firma ponosi odpowiedzialność za ich przetwarzanie w zgodzie z przepisami ustawy. Osoba fizyczna, niebędąca Konsumentem zostanie poinformowana o wprowadzeniu jej danych osobowych do Serwisu oraz o możliwości rejestracji. Jeżeli dana osoba jest Konsumentem (w myśl niniejszego Regulaminu) to wprowadzenie jej danych przez Firmę będzie skutkowało powiadomieniem, a w razie potwierdzenia, przekazaniem jej danych Konsumenta, o których mowa w §5 ust. 8.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkowników: Firm i Konsumentów zawiera Polityka prywatności, która stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
RODZIAŁ V
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WYMAGANIA TECHNICZNE
§17– Reklamacje.
- Serwis funkcjonuje na zasadach i w sposób określony w niniejszym Regulaminie.
- Administrator Serwisu prowadzi go z poszanowaniem norm powszechnie obowiązującego prawa.
- Każdy, kto uzna, że działanie Administratora, sposób działania Serwisu lub zachowania Użytkowników naruszają jego słuszne interesy wynikające z zapisów regulaminu lub powszechnie obowiązującego prawa może wystosować zawiadomienie do Administratora. Można je zgłosić za pośrednictwem środków Kontaktu uwidocznionych w dziale Kontakt na stronie głównej lub w sposób wskazany w §1 ust. 4 oraz w §17 ust. 5.
- Zawiadomienie, o którym mowa w ustępie poprzedzającym może dotyczyć w szczególności:
- naruszenia praw autorskich poprzez zamieszczenie w Serwisie utworów wbrew zapisom ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.);
- bezprawnego naruszania oznaczeń przedsiębiorcy – podszywania się pod przedsiębiorcę;
- naruszenia znaków towarowych, wzorów użytkowych, patentów lub innych praw chronionych przez ustawę z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 Nr 49, poz. 508, z późn. zm.);
- bezprawnego wykorzystywania danych osobowych należących do osoby fizycznej – podszywania się pod osobę fizyczną;
- naruszenia dóbr osobistych osoby fizycznej lub przedsiębiorcy.
- W celu zapewnienia możliwości prostego i intuicyjnego zgłaszania zaobserwowanych naruszeń, Serwis pozwala na ich zgłaszanie za pomocą formularza dostępnego na każdej stronie Serwisu. Zgłoszenie składane w ten sposób powinno zawierać określenie przyczyny jego dokonania i w razie potrzeby krótkie uzasadnienie.
- Konsumenci mają prawo zwrócić się do Administratora w celu pośredniczenia w kontaktach z Firmą, w ramach kontaktów związanych z umowami zawartymi za pośrednictwem Serwisu. Pośrednictwo dotyczy w szczególności sporów dotyczących zmiany statusu usługi lub płatności.
- Administrator zobowiązuje się do reagowania na zgłoszenia niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
- Fakt otrzymania zgłoszenia nie obliguje Administratora do postąpienia zgodnie z jego treścią. Administrator zastosuje się do wszelkich nakazów zawartych w prawomocnych orzeczenia sądowych oraz decyzjach administracyjnych.
- Adresatem roszczeń i reklamacji związanych ze świadczeniem usług przez Firmy, a także związanych ze zmianą statusów realizacji bądź płatności usług są poszczególne Firmy.
§18 – Odpowiedzialność i jej wyłączenia.
- Administrator - jako podmiot pośredniczący w zawieraniu umów pomiędzy Użytkownikami nie gwarantuje, ani nie bierze na siebie odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie zobowiązań przez którąkolwiek ze stron zawartej za pośrednictwem Serwisu umowy.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody, jakich mogą doznać osoby trzecie lub inni Użytkownicy w związku z działaniami Użytkowników, a w szczególności za sposób, w jaki korzystają oni z Serwisu, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych opinii, komentarzy oraz innych treści.
- Administrator zapewnia możliwość zgłoszenia zaobserwowanych naruszeń, według procedury opisanej w §17.
- Administrator nie ma wpływu oraz nie odpowiada za:
- połączenia internetowe, w szczególności za przerwanie, zawieszenie lub zniekształcenie takiego połączenia, powstałe z winy Użytkownika, sprzętu telekomunikacyjnego używanego przez niego do połączenia z Internetem, w tym błędną jego konfigurację;
- szkody, jakie mogą wystąpić w systemach komputerowych Użytkowników Serwisu w związku z interakcjami z poszczególnymi funkcjonalnościami ze względu na niespełnienie przez Użytkownika wymagań technicznych, o których mowa §19;
- utratę, zniekształcenie lub zniszczenie treści przesłanych do Serwisu drogą elektroniczną, w związku z wystąpieniem nieprawidłowości, o których mowa w lit. „a” oraz „b”;
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za zgodność zamieszczanych w Serwisie treści z niniejszym Regulaminem oraz z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji zawartych w §17 ust. 4. Użytkownicy mają zakaz zamieszczania treści bezprawnych. Użytkownik zobowiązuje się pokryć wszelkie roszczenia podmiotów trzecich, na jakie narażony zostanie Administrator w związku z naruszeniem niniejszego regulaminu.
§19 – Wymagania techniczne świadczonej usługi.
- W celu prawidłowego korzystania z Serwisu wymagane jest:
- połączenie z siecią Internet;
- przeglądarka internetowa:
- Mozilla Firefox;
- Microsoft Internet Explorer;
- Google Chrome;
- w aktualnej wersji danej przeglądarki;
- w przypadku niektórych funkcjonalności, dla skorzystania z ich pełnych możliwości, może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script oraz cookies;
- klient poczty email, np.: Outlook Express, Windows Mail w celu odczytania potwierdzenia rejestracji oraz innych wiadomości przewidzianych Regulaminem lub przepisami prawa.
- Wymagania dotyczące plików, które mogą być wykorzystane w ramach Serwisu określają opisy poszczególnych jego funkcjonalności.
- Do szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem z Serwisu należy korzystanie z nich bez stosowania zabezpieczeń opisanych w dokumentacji przeglądarki internetowej. Dotyczy to w szczególności mechanizmów rozszerzających możliwości przeglądarek o funkcje wykraczające poza standard HTML. W przypadku nieprawidłowej konfiguracji zabezpieczeń przeglądarki istnieje możliwość przechwycenia danych przesyłanych do i z serwera WWW. Korzystanie z usług świadczonych poprzez sieć WWW, wymaga udostępnienia następujących podstawowych informacji o komputerze: system operacyjny, przeglądarka, domena, adres IP.
- Serwis korzysta z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu np. zapamiętania danych logowania użytkownika. Korzystanie z serwisu obwarowane jest wyrażeniem zgody na przechowywanie tych plików w systemie teleinformatycznym Użytkownika. Informacje o ewentualnym wyłączeniu możliwości przechowywania tych informacji dostępna jest w Instrukcji. Zmiana ustawień zgodnie ze wskazówkami zawartymi w linku, może się wiązać z nieprawidłowym działaniem niektórych elementów Portalu.
- Informacje zawarte w logach systemowych tworzonych na serwerach Serwisu zawierają dane o połączeniach z serwerami Serwisu, np. adres IP i adresy mac. Dane te mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa w razie naruszenia praw Serwisu, próby włamania, innego działania na jego szkodę lub naruszenia przepisów prawa.
§20 – Uprawnienia Administratora
- Administrator ma wgląd do danych Firm oraz Konsumentów gromadzonych w Serwisie, a także do:
- pełnej ścieżki audytowej Firm oraz Konsumentów;
- rozliczeń z Firmami;
- wykazu usług, z jakich korzysta dana Firma;
- listy Rezerwacji danej Firmy;
- W ramach funkcjonowania serwisu Administrator ma prawo do:
- blokowania Konta Firmy lub Konsumenta w razie stwierdzenia dokonywania przez nich naruszeń postanowień niniejszego Regulaminu lub przepisów prawa;
- wysyłania Użytkownikom wiadomości związanych z funkcjonowaniem Serwisu, w tym również dotyczących marketingu usług własnych;
- wysyłania zapytań Użytkownikom w związku ze zgłoszonymi w stosunku do nich zastrzeżeniami, o których mowa w §17.
- W/w uprawnienia nie ograniczają, ani nie wyłączają uprawnień Administratora opisanych w ramach postanowień dotyczących poszczególnych funkcjonalności.
- W razie podejrzenia, że działania Administratora wykraczają poza zakres niniejszego regulaminu lub przepisów prawa, każdy ma prawo zawezwać go do złożenia wyjaśnień i zaprzestania naruszeń w trybie wskazanym w §17 ust. 3.
RODZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§21 – Postanowienia końcowe.
- Użytkownik może usunąć Konto w każdej chwili, za pośrednictwem wiadomości wysłanych do Administratora. Konto nie zostanie usunięte w przypadku, gdy posiada ono otwarte – niezakończone zamówienia. Usunięcie Konta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o rozwiązaniu łączącej strony Umowy. Konto Użytkownika zostanie usunięte z Serwisu po upływie 14 dni od chwili złożenia oświadczenia o chęci jego skasowania. W okresie tym, Użytkownik może odwołać swoje oświadczenie.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem:
- ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
- Regulamin podlega rygorom prawa polskiego.
- Postanowienia niniejszego regulaminu, nie naruszają przepisów powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku stwierdzenia niezgodności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami ustaw, pierwszeństwo mają te ostatnie.
- Rozszerzenie funkcjonalności Serwisu nie wymaga zmian niniejszego Regulaminu, o ile zmiany nie wpłyną na zakres dotychczasowych usług świadczonych Użytkownikowi za pośrednictwem Serwisu, wysokość ponoszonych przez Użytkownika opłat z tego tytułu oraz zakres przetwarzanych danych osobowych.
- Spory wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu i inne związane ze stosunkiem prawnym łączącym Administratora Serwisu i Konsumentów, będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z kodeksem postępowania cywilnego.
- Przed skorzystaniem z drogi postępowania sądowego, konsument może rozpocząć procedurę mającą na celu polubowne zakończenie sporu, np. poprzez mediację prowadzoną przez właściwy dla niego Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej (więcej informacji tutaj).
- Administrator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego regulaminu z zastrzeżeniem, iż o dokonanych zmianach Użytkownicy zostaną poinformowani na 30 dni przed datą ich wejścia w życie.
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem: 25.05.2018.